Renovace JAWA 250 Pérák FJ

Ukázka poslední renovace Jawy 250 Pérák FJ.

perak zich.1

Zákazník nám jej dovezl v tomto nálezovém stavu.

perak zich.3

Motocykl byl kompletně rezavý hloubkovou korozí, motor byl zaoxidovaný bez pohybu.

Chyběl tachometr, přední světlo bylo s Kyvačky.

perak zich.2

Nádrž byla hodně porezlá do hloubky.Rozdělání bylo náročné, hlavičky od šroubů odlétávaly, část dílů šla přímo do šrotu. Plechařinu si vzal  zákazník který se zabývá lakováním. Bloky motoru jsme odeslali na chemické leštění. Díly které nelze nahradit se renovují, zinkování, chromování a taky leštění, sháníme součástky.

PO RENOVACI :

Po roční práci všech kteří se podíleli na renovaci od lakování, chromování a kompletací naší firmou se nám přece podařilo z toho udělat zase motocykl. Díly které se daly nové jsou vyrobeny v České republice abychom udrželi kvalitu práce. Zapalování je nahrazeno novým bezbateriovým, motocykl musí být vždy připraven k jízdě a zmenší se riziko poškození součástek kyselinou s akumulátoru. Hodně součástek jsme použili z naší nabídky na eshopu :http://www.motokramek.cz/nahradni-dily-jawa-kyvacka-panelka-perak/nahradni-dily-jawa-250-350-perak/

Posuďte sami jak se nám to podařilo.

perak zich h1

perak zich h2

perak zich h3

perak zich h5

perak zich h6

perak zich h7

perak zich h8

perak zich h9

perak zich h10

20 Komentářů ke článku “Renovace JAWA 250 Pérák FJ”

  1. ChipGS napsal:

    Puvodni nalez vypada jako provedeni do pouste:))) Moc povedena renovace!

  2. pavel napsal:

    před časem jsem narazil na tyto stránky a napsal, že je nutné zvážit, kdy se už renovace prostě nevyplatí … příspěvek zmyzel … tak smažte i tento. Cítíte se líp a proč máte komentáře když je mažete?

  3. Bošek napsal:

    Jenom by mě zajímalo, kolik vlastně původních věcí z motocyklu zůstalo? A hloubková rez je pěkná svina :-(
    Čas to všechno prověří …….

  4. Míra napsal:

    Ahoj,

    mohli byste mi někdo, prosím, vysvětlit, co to znamená FJ? Nějak se k tomu nemohu dopátrat.

    Díky, renovace se povedla, ovšem za jakou cenu… Jsem srdcem motorkář, ovšem přesto souhlasím s Pavlem, občas se to již opravdu nevyplatí, ale je to věc názoru a tloušťky peněženky. Já bych do toho nešel, někdo jiný do toho ty peníze dá, protože mu to za to stojí, takže renovacím ZDAR!

    Ahoj M

  5. free napsal:

    no kdyz uz se to delalo co ty blatniky?? a to ze fj by mel mit ocelovy packy a hlinikovej prepinac svetel …vic z fotek v maly m rozliseni nepoznam

  6. Martin napsal:

    Mírovi-
    myslím , že každá renovace starého stroje má smysl,a na otázku zda se vyplatí nebo ne lze odpovědět jen to,že pokud do toho chce majitel investovat,budiž pochválen a má mít náš dík.Už jen za to,že zachrání kus umu našich dědů a otců.

    Pěkná práce.Jen tak dál.

  7. Vojta napsal:

    Dobrý den!
    Mám vždycky radost,když vidím jak se někomu šikovnýmu povede ze starýho šrotu znovu udělat krásný exemplář,který tu bude i do budoucna vypovídat o šikovnosti českých rukou!!!Moc krásná práce!Děkuji,že zachrańujete část naší národní histotie!

  8. Ivoš napsal:

    Jen souhlasím kritizovat je lehké ale sám něco dokázat je horší .Tyhle stroje tu jsou 60roků a je skvělé že je pořád můžeme vidět a slyšet jezdit na Českých silnicích i když je vytlačuje šmejd z Číny .Chlapi vždyt jsme byli v době vzniku těchle krasavic motocyklová velmoc a už proto se vyplatí je restaurovat nemyslíte?

  9. Honza napsal:

    Padlo tady několik zajímavých názorů, ale přiznejme si, že udělat renovaci v takovém rozsahu jak je zde prezentováno a to zejména stylem, aby stroj vypadal stejně nebo lépe jak originál, není žádná sranda a musí to dělat machři kteří tomu rozumí, což je z prezentace patrno. Bohužel od toho se jistě bude odvíjet i cena. Myslím si, že mít takového krasavce v garáži by chtěl mít určitě každý fanda těchto motocyklů a byl by na to i náležitě pyšný.

  10. Luboš napsal:

    Dobrý den.
    Další krásný stroj vstal z hrobu…
    Myslím si,že nemá cenu řešit kolik stála renovace vždy vyjde dráž než původní cena stroje.
    Příklad-Kývačka 9000,- renovace min.40 000,-+vlastní práce kterou nepočítám.
    Další věc,znám hodně pitomců kteří nahážou do výýýherních automatů sto tisíc kč.
    Chlapi to radši dám tech sto kacků do toho Péráka.

  11. Vlasta Chaloupková napsal:

    Dobrý den.Mohu se zeptat kolik má cenu ta motorka po renovaci?Děkuji Chaloupková

  12. Petr napsal:

    Dobrý večer FJ znamená František Janeček alijas jméno konstruktéra který vymyslel 250 péraka

  13. Pavel napsal:

    TO Vlasta Chaloupková: Podle mě kontrétně tento pérák cca 60 tis pokud se bavíme o ceně za kterou se dá prodat. Samozřejmě záleží jak rychle ho potřebujete prodat, na kupci atd.
    Musím pochválit, na foto vypadá pérák opravdu dobře, takže určitě dobrá poctivá práce!!!!! Ale za sebe musím říct, ža pro mě má hodnutu radši stroj v originálm stavu, samozřejmě místy orezlý, odřený atd než renovovaný, protože do původního stavu se už nikdy nepovede uvést. Tyto stroje měly od výroby spousty optických nedokonalostí, jelikož ty byly „lidové vozidla“ měl je tehdá každý děď na vsi a od toho se odvíjela i cena, kdysi se ve fabrice nikdo nedělal s leštěním dílů pod chrom atd. Prostě nový výlisek, ten se namočil do lázně a bylo i lak nebyl tak dokonalý jako dnes.

  14. Pavel napsal:

    TO Petr: Malinko bych to poupravil – FJ je znak zakladatele Jawy, poznárodnění v roce 1948 se FJ přestalo používat, jelikož to byl už národní podnik. Všechny předválky jsou značeny FJ. Třeba Jawu 100 Robota zkonstruoval p. Jozíf a taky je značena FJ.

  15. tomáš napsal:

    dost dobrá renovace čekal jsem průměr ale vy jste moje očekávání předčily a to jsem vůbec nečekal. Máte můj obdiv.

  16. Standa Pecha napsal:

    Mate hosi zlate ruce. Je to videt ze takovedle renovace nedelate poporve a doufam ze jich takhle stihnete zrenovovat jeste spousty nez peraky a kyvacky zmizi nadobro v cechach. Pak se na ne budem chodit koukat jen do muzea za nejakych 30 50 let. At to stoji co to stoji kdo na to ma at si to zaplati. Je to proste nadhera ze srotu vyrobit skvost. Klobouk dolu panove a preju mnoho a jeste mnoho dalsich takovich to renovaci

  17. jakuba napsal:

    Děkujeme,vážíme si toho

  18. Mike napsal:

    Prave jsem zacal svoji renovaci Peraka a resim jiz zmineny problem: Vysledek bude lepsi nez original! Muj Perak byl puvodne podle vseho asi „Lidovka“, ale kdo by chtel Peraka ve stribrence a v bakelitu misto chromu, ze? Taky jsem zvazoval, jestli udelat modernizaci zapalovani. I lak bude lepsi nez original. Proste vaham, kam az zajit. Kde se to da povazovat jeste za zdarilou renovaci a co uz je prestavba. Chtel byl nejlepe original se vsim vsudy, ale zase aby se na to i hezky divalo a laik si nemyslel, ze jsem renovaci vlastne odflakl……

  19. Richard napsal:

    Pěkná práce, ale pro mne má větší hodnotu i více se mi líbí původní orig. stav s duší a historii, pak srdce plesá když to oběvíte a oprašujete ve stodole :-) . Někdy víc je míň !

  20. Richard napsal:

    Pardón míň je víc.

 

Motoservis Jakuba běží na systému WordPress | RSS Článků | RSS Komentářů | Přihlásit se